Konsumera mera! Eller?

Insåg nu att jag är så väldigt fokuserad på att skriva om konsumtion i bloggen. Det är handla hit och shoppa dit. Därför vill jag passa på att slå ett slag för att köpa begagnat! Billigare och bättre för miljön! Jag är en flitig traderare, både som säljare och köpare. Jag har fyndat fina märkesoveraller till Albin, fint men billigt julpynt och just nu väntar jag på att få hem en Fjällräven parkas som jag fyndade för futtiga 1400 kr på Blocket.se! Älskar att handla begagnade möbler och fräscha upp dem och ge dem nytt liv! Har just nu ett runt bord med fyra stolar i teak står i förrådet. Dessa ska slipas och oljas in med teakolja och stolarna ska kläs om med fårskinn. Kommer bli sååå fint i det nya köket som ska byggas i det nya huset nångång framöver! Att sälja är också roligt. Även om du kanske inte får så mycket för grejjerna alla gånger så känns det ändå kul att nån annan får glädje av det som du ändå bara hade låg där längst inne i garderoben! Jag var faktiskt tom så fräck så jag köpte en av sambons julklappar på tradera. Han önskade sig ett xbox spel som jag hittade bättre begagnat, flera hundralappar billigare på tradera! Och en annan av sambons julklappar, en puma jacka som var för liten men som jag inte hade kvar kvittot på sålde vi på tradera häromdagen!

Kommentarer
Postat av: Sanna Hagert

Fin blogg du har, stilren.

Kul att se bild på Albin också, det var längesen. Underbart hår han har! :)

Kram

2010-01-03 @ 16:45:34
URL: http://sannahagert.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0