Om man skulle ta och bygga nytt istället...eller?

Att bygga nytt har ju varit min önskan hela tiden men vi är ju två om  beslutet och tyvärr har Niclas satt sig på tvären i den här frågan. Jag har väll gett mig och inte tjatat något mer men nu när folk runt omkring börjar fundera på att bygga så blir jag sugen igen! Vilken härlig känsla att få flytta in när allt är sprillans nytt! I tex det här underbara 1-planshuset från Trivselhus

Å andra sidan så gillar ju jag grejer med en historia och en själ! Inte sagt att alla nya hus är själlösa men med många känns det som att det saknas något. Fast med en vild och galen familj så skulle vi nog snart ha skapat en ganska fin och underhållande historia i vårt hus snart. Men  andra sidan igen så gillar jag ju återvinning och det är inte mycket återvinning i att bygga nytt...
Nä vi blir nog kvar i vår lilla 50-talsvilla och blandar vår historia med husets redan 60-åriga livshistoria och renoverar det med kärlek och tålamod istället ;-)
Men vad föredrar ni bygga nytt eller renovera?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0